mandag 4. juni 2012

Trening til 10km - Kristinaløpet 2012

Fire uker gjenstår til Kristinaløpet i Tønsberg 30.juni. Jeg løp løpet for første gang i fjor og likte det veldig godt. Med unntak av toalettfasilitetene, de var det vanskelig å like ettersom de nærmest var fraværende. Det jeg likte var god stemning, mange løpere, godt med publikum og ikke minst flat og lettløpt løype.

 I fjor løp jeg på 44.38. Målet i år er å løpe fortere. Hvor mye er jeg usikker på. Faktisk er jeg litt usikker på hva jeg er god for på distansen. I forhold til i fjor på samme tid har jeg riktignok økt tempoet på intervaller, tempoturer og langturer uten å måtte gå lengre ned i kjelleren. På halvmaraton har det foreløpig gått fem minutter raskere i år enn i fjor i begge konkurransene jeg har deltatt i. Samtidig har jeg løpt ca. 10 km lengre pr uke i år enn ifjor.
Hvor mange sekunder som må til for at jeg skal være fornøyd med tiden på Kristinaløpet har jeg ikke bestemt meg for ennå. Dagsform, værforhold, etc. spiller inn.

Uken som gikk ble det fire økter. En mindre enn planlagt, men til gjengjeld ble det fire gode økter.

Mandag: 2 x 4 km tempotur i 4.28 min pr km.
Tirsdag: 12 km i 4.44 min pr km
Onsdag: Fri
Torsdag: 1 x 2km og 3 x 1,5km i 4.00 min pr km tempo. + oppvarming, joggepause og nedjogg. 10km.
Fredag: Fri
Lørdag: 17 km i 4.48 min pr km tempo
Søndag: Fri.

Tilsammen 47 km.

Utsikt fra toppen av Fredrikstadbroa. Sarpsborg i det fjerne.
Ukens langtur gikk over Fredrikstadbroa, to ganger. Denne broa er en del seigere enn f.eks broene i Gøteborg og da jeg måtte over for andre gang kjente jeg det litt i beina. Likevel ble det en fin tur i relativt greit tempo.

Nok et intetsigende foto fra en av mine løpeturer, men veien er fin, det kan ingen nekte for.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar