torsdag 12. april 2012

Göteborgsvarvet - dom jävlarna


De siste ukene har gått med til jobbing, påskeferie og til slutt litt en runde sykdom. Heldigvis har jeg også fått klemt inn noen gode treningsøkter før en hissig halsbetennelse satt meg ut av spill sist uke. Nå er jeg derimot i gang igjen, denne gangen med nesen vendt mot Göteborgsvarvet.

Første helg av påskeferien ble tilbrakt i nettopp Göteborg. Det er en by jeg liker svært godt, og foretrekker framfor Oslo som reisemål når som helst.


Når jeg først var i byen benyttet jeg anledningen til å knipse et foto av Avenyen som 62.000 mennesker skal slite seg opp 12. mai.

Med Påskeferien vel overstått fikk jeg nyss om at seedingen for Varvet var klar. I fjor startet jeg i startgruppe 18, noe som var ganske håpløst med tanke på alle jeg måtte løpe rundt og forbi for å komme i nærheten av en tid jeg kunne være fornøyd med (noen steder gikk folk å gå fem-seks i bredden). I mål kunne jeg notere 1.48-ett-eller-annet. Det var fire minutter dårligere enn Fredrikstadløpet jeg hadde løpt to måneder tidligere, og jeg var misfornøyd med tiden. På den positive siden betydde det at jeg kom inn under 1.55 og at jeg dermed ville bli plassert mye lenger fram i startfeltet i 2012, trodde jeg. Da jeg sjekket inn på Varvets sider fikk jeg nemlig beskjed om at jeg var tildelt startnummer 65290 i startgruppe 21!!

Forbannet sendte jeg en e-post til arrangøren og la igjen en sur post på facebooksiden deres. Siden har jeg ikke hørt et knyst.

Nå er ikke Varvet noe "perseløp", men likevel. Man vil jo helst komme i mål før målseilet er pakket ned og  bananene er spist.

3 kommentarer:

  1. Kanskje du er i pulje 21 fordin det er sååå mange flere som skal være med. Regner med at du klarer deg bra likevel. MEn jeg forstår at du vil ha mest mulig "utgan" Lykke til

    SvarSlett
  2. Hei Ania,

    Litt klaging og gnål betalte seg. De hadde rotet med påmeldinger. Nå har de ordnet opp og plassert meg i gruppe 7, noe som innebærer at jeg starter to timer tidligere og sammen med folk som løper litt raskere. Jeg har ikke tro på å forbedre pers i Gøteborg, men det var litt tungt i fjor da følelsen av å være stuck plaget meg gjennom store deler av løpet.

    SvarSlett
  3. Jeg har aldri løpt i så stor mengde. Skjenner at det kan være irriterende. Sønnen min ble plassert feil i en sykkelritt og stakkar nesten ga opp alt sammen. Jeg skal løpe 21 km i Holmestrand det er rundt 200 påmeldte så medløpere blir neppe noe problem. Det blir verre i Stockholm der jeg skal løpe maraton. Lykke til i Gjøteborg. Jeg liker denne byen også. Fint løypa!

    SvarSlett