mandag 5. september 2011

Oppkjøring Oslo Maraton

Påmelding til Oslo maraton er forlengst i boks, treningsmengden øker fra uke til uke og jeg begynner så smått å glede meg til å teste formen over 21.1 km igjen.

Ca. 130 mil er tilbakelagt rundt omkring på Kråkerøy siden 1.1.2011, og selv om kvaliteten på treningen i fire late sommerferieuker var laber, burde vel egentlig grunnformen være i orden. 
 Fin, fint! Gamlebyen med Kråkerøy og Søsterøyene i bakgrunnen.

Siste ukes trening har gått smertefritt og med god motivasjon.
Mandag: Kråkerøy, 9.4 km i 4.50 min pr. km tempo
Tirsdag: Kråkerøy, 11.5 km i 5.30 min pr. km tempo
Torsdag: Kråkerøy, Intervalløkt (4x 1 km + oppvarming og "nedløping", tilsammen 7.2 km )
Lørdag: Strømstad, 6.5 km  i 4.35 min pr. km tempo
Søndag: Strømstad, 15 km i 5.00 min pr. km tempo

Neste helg er planen å dra gjennom en 20 km langtur. Etter helgens 15 km står det klart for meg at jeg fortsatt har fått litt få langturer i bena. De første 13 km gikk fint som bare det, men de to siste kilometerne var litt tunge. Forhåpentligvis er noe av grunnen til de litt tunge beina tempoøkten jeg løp dagen før. Ikke at 4.35 min pr. km er spesielt raskt på en tempoøkt, men til mitt forsvar kan jeg nevne at runden starter med 40 høydemeter stigning og avsluttes med 30 høydemeter stigning. Sånt drar kilometertidene ned og melkesyra opp i hårrøttene.
Likevel digger jeg å løpe i landskapet rundt hytta i Strømstad. Flotte grusveier, stier, få mennesker frisk luft og vakre omgivelser.





1 kommentar:

  1. Topp Martin,
    Fortsatt lykke til med treninga og lykke til den 25.
    Mvh
    Tony
    Daglig leder
    Oslo maraton

    SvarSlett