torsdag 1. september 2011

Göteborgsvarvet - på'n igjen

På denne tiden ifjor var jeg så vidt i gang med trening etter ikke å ha hatt løpesko på bena på seks år. Jeg var fornøyd med å ha kommet i gang med trening, men var redd for at mitt nye treningsregime ville ryke så fort jeg ble forkjølet, fikk vondt i kneet, etc. Løsningen var å overtale åtte kamerater til at vi skulle melde oss på Gøteborgsvarvet som skulle gå av stabelen 21.mai 2011. Da måtte jeg jo bare fortsette å trene.

Siden den gang har jeg deltatt i fem - seks konkurranser og synes det er supermorsomt. Å trene mot konkurranse fungerer fortsatt som en motivasjonsfaktor, men etthvert som løpingen har begynt å gå lettere har følelsen av å løpe blitt motivasjon nok i seg selv.

Gøteborgsvarvet er det løpet jeg har vært med i som har vært minst tilfredsstillende med tanke på å kunne løpe opp mot sitt beste. På den annen side er det uovertruffent det morsomste arrangementet. Kråkerøy Spurtkompani med utvidede medlemslister (10 mann) er dermed påmeldt til 21 km 12 mai, 2012.
I følge arrangøren er 25.000 allerede påmeldt, 40 prosent flere enn i fjor på samme tid!



Jeg håper at løpeopplevelsen blir bedre neste år da jeg har bedre tid å bli seedet på. I år startet jeg i nest siste startpulje, og måtte presse meg gjennom folkemengden.

Men først er det halvmaraen i Oslo 25 september som gjelder. Spent på hvordan det vil fungere! Håpet er at jeg skal klare å løpe såpass kjapt at jeg blir seedet enda litt lengre fram i startfeltet i Gøteborg 12. mai!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar