fredag 23. desember 2011

3400m gateløp - Haltende oppkjøring til Nyttårsløpet i Fredrikstad

De to siste ukene har vært svarte med tanke på løping. Opp til flere julebord hver helg, julegavehandling, juletrehogst, juleavslutninger etc. har gjort sitt til at det har vært så som så med trening de siste par ukene. I tillegg toppet det seg med en liten forkjølelse og treningsfri denne uken.

Med tanke på at det kun er en uke til 3-km løpet jeg har meldt meg på er jeg en smule bekymret med tanke på å nå målsettingen om å løpe under 4 min. pr. km. i snitt. Nokså breialt har jeg slengt ut at jeg håper å komme inn på i overkant av 12 minutter. Det var før jeg fant ut at løypa ikke er 3 km, men 3.4 km. Revidert målsetting er derfor å komme inn på 13-tallet. Jeg vil fortsatt forsøke å presse meg inn under 4 min pr.km, men er mer usikker nå enn for to uker siden.

Heldigvis har forkjølelsen sluppet taket og jeg har planlagt å legge inn et par, tre runder i romjulen.

God Jul!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar