tirsdag 20. mars 2012

Fredrikstadløpet 2012 - kan man kjøpe selvtillit?

For meg er det ikke noen ny selverkjennelse at jeg ikke har konkurransepsyke på linje med Thomas Wassberg (han så i hvert fall ganske innbitt ut). Jeg er også fullstendig klar over at god kondis ikke kan kjøpes i norske butikker. Likevel stoler jeg blindt på reklamer som forteller om produkter som kan øke prestansjonsevnen, forebygge skader og tretthet. Særlig sterk er troen på dette kort tid før konkurranser. Resultatet ser du under.

Doping av selvtilliten, eller produkter med faktisk effekt?
2xU tightsen har jeg vurdert opp og ned i mange måneder, og etter å ha lest positive erfaringer fra alle mulige folk i inn og utland tenkte jeg de var verdt et forsøk. Jeg testet de på en intervalløkt på mølla i dag og førsteinntrykket er at de er veldig fine å løpe i. Så lenge produsenten har rett i en promille av det de lover denne tightsen kan gjøre, er de selvskrevne for løpet til søndag.

KT-tapen har jeg blitt tipset om av en fysioterapeut kamerat. Tapen kan brukes nær sagt til alle muskelskader og betennelsesplager. Idrettsutøvere som har testet tapen er ikke få, og tilbakemeldingene overveldende. Med tanke på irritasjonen jeg har under fotsålene skal dette testes på søndag. Les mer om tapen her.

Orudis er reseptbelagt betennelseshemmende salve. Om det virker lar jeg være å fundere rundt.

Fem dager igjen til løpet og noen kroner fattigere. Samtidig føler jeg meg litt bedre forberedt.
Sliter selvfølgelig med skovalg. Dagens intervalløkt gjennomførte jeg med Adidas Adizero Mana 5. Gamle gode og supre sko. I tillegg virker de hakket mer stabile enn Adios, og hvert fall Adios 2.
Eneste drawback er at de veier litt mer..

3 kommentarer:

  1. Har du trua, så funker det!
    Denne tapen, må man ikke ha et snev av anotomisk forståelse for å "legge" den riktig, eller er det idiot-sikkert?

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei, På denne siden forklarer de hvordan den skal legges i forhold til hvilket område på kroppen man sliter med: http://www.kttape.com/instructions/

      Slett
  2. Jeg vil bare tipse om at KT-tape også er tilgjengelig via en norsk side: http://www.sportsteip.no. Har testet tapen flere ganger og den har hatt en god virkning mot bl.a. benhinnebetennelse. Gode instruksjoner finnes som nevnt på nettet, samt at det ligger et vedlegg i pakken som beskriver taping av 10-20 vanlige skader.

    SvarSlett