torsdag 28. juni 2012

Trening siste uke før 10 km - Kristinaløpet 2012

Til lørdag er det igjen på tide med en liten konkurranse - Kristinaløpet i Tønsberg. Jeg løp 10 kilometeren der i fjor og var positivt overrasket over både oppslutningen rundt løpet og den relativt flate og fine løypeprofilen. Derfor gleder jeg meg til å løpe i år også.  Værmeldingen har gått fra å være dyster, med regn og 10 m/s til å bli riktig så lovende med 19 grader, lettskyet og 6 m/s.


Denne siste uken før løpet tar jeg det ganske så rolig. På søndag løp jeg en stille og rolig 12 km i 5.15 min pr.km tempo. På mandag løp jeg 8 km på mølla i 4.55 tempo og i går løp jeg nok en rolig 8 km i 4.50 - 4.55 tempo. I morgen står en 4 km med fire innlagte intervalldrag på programmet for å vekke kroppen, som treningsguruene kaller det.

Utover det har treningen forløpt fint de siste ukene. Jeg har ligget jevnt på fire - fem økter i uken og pluss-minus 50 løpte km pr. uke. Ikke vondt noe sted, deilig løpe vær og lange lyse kvelder.

Hovedmålet for sesongen er fortsatt å komme på 1.30-tallet på halvmaraton, men jeg merker at jeg er sugen på å gjøre et godt løp på lørdag også. I det minste forbedre persen min fra i fjor (1.44.32).

1 kommentar:

  1. Hei

    Håper du snart dukker opp igjen med nye funderinger rundt løping:-)

    SvarSlett