søndag 3. mars 2013

Form-test etter to måneder på mølla

Vinteren har vært usedvanlig bedrøvelig  med tanke på løping ute. Ikke har jeg noen god unnskyldning heller. Piggsko, hodelykt, kuldemaske, vintertights +++ ligger lett tilgjengelig i skapet. Likevel har veien til treningsstudioet vært kortere. På den positive siden har jeg fått trent en del styrke. Nå bærer det derimot ut.


Asfalt er mitt favoritt-underlag å løpe på, og da først og fremst bar asfalt. Denne uken lå asfalten bar og innbydende, solen varmet og for første gang på en god stund fristet det å løpe ute mer enn tredemøllen.

Innimellom byr vinterens etterlatenskaper på utfordringer, men gleden av å komme seg ut overskygger litt vann i skoene.

overraskende dypt faktisk
Etter så mange uker med ensidig mølletrening var jeg litt spent på hvordan formen ville være på landeveien.
I går ble det en 8 km restitusjonstur i rolig tempo. Den gikk i så rolig tempo og var jo såpass kort at jeg ikke fikk noe svar på hvor langt tilbake jeg var satt i løpet av vinteren. I dag la jeg derfor ut på en langtur, snaue 16 km. Det gikk egentlig overraskende greit. Styrketreningen virker å ha hatt god effekt for motbakkene. 

De gamle kranene på "Værste"
Nå krysser jeg fingrene for at våren har kommet. I skrivende stund er det kun seks uker igjen til halvmaraton i Fredrikstad. Skal jeg ha sjanse til å forbedre tiden fra i fjor trenger jeg flere og lengre turer utendørs.

Denne uken ble det tilsammen 55 km.

Mandag: Intervaller 8 km
Tirsdag: Restitusjon: 8 km
Onsdag: Tempo: 7 km
Torsdag: langkjøring 10 km
Lørdag: restitusjon: 7 km
Søndag: Langtur: 16 km



1 kommentar:

  1. Er kjip den undergangen, og er lite hyggelig å krysse veien. I dag var det heldigvis en tørr passasje der, men var en krevene tur med motvind og snø. FMV mot glombo videre til Rød skole, forbi Kråkerøy kirke, veien inn mot Buskogen, forbi Buskogen og ut på hovedveien igjen, videre forbi Isegran og til FMV er en flott 12km på asfalt.

    SvarSlett