onsdag 23. november 2011

Adidas Adizero f 50 Runner - erfaringer

Etter til sammen ca.30 km i disse skoene sitter jeg igjen med inntrykket at de skiller seg litt fra de øvrige adidasskoene jeg har. 






Etter 10 km var jeg usikker på om det var på en positiv eller negativ måte. Dessverre heller jeg mot det siste. Selv om skoene har mange positive kvaliteter: Skoene er nesten lette som konkurransesko med sine 232 gram. Dempingen i hælen minner derimot mer om en mengdetreningssko. Hvorvidt dempingen er tilstrekkelig for langturer gjenstår å se, men foreløpig virker den bra. I tillegg synes jeg designen er fin og frisk.






Stabilitet:
Etter 30 km er jeg usikker på om skoene er tilstrekkelig stabile for meg som overpronerer litt. Ved fotisett  opplever jeg at ankelen knekker en anelse innover. Om dette kommer av at denne skoen er litt bredere og romsligere i lesten enn mine andre adidassko, eller om det er på grunn av støtten skoene har gjennom oppbygging, er vanskelig å si. Sannsynligvis er det en kombinasjon. En ting er sikkert, Adidas skulle ikke droppet de ekstra hullene til lissene som gjør at man kan knyte "hellås". Er det ett skopar jeg savner det på er det disse.




Konklusjon:
For personer som ikke overpronerer, evt. har litt brede føtter (jeg har smale føtter) er dette sannsynligvis en god allround / tempo sko. Det skal sies at de er såpass lette og har en bakkekontakt som gjør dem morsomme å løpe med.  I tillegg  er de relativt godt dempet og har dermed et bredt bruksområde. For min del passer de ikke helt foten og jeg vil dermed heller løpe i Adizero Mana 6 (som forøvrig er skoene jeg løper mest i om dagen og er veeeldig fornøyd med) evt. Adizero Tempo  som rett og slett er en sko som passer meg super bra.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar