søndag 22. april 2012

Back on track - tre uker til Gøteborgsvarvet

De tre siste ukene har vært en sørgelig historie med tanke på trening. Grunnen er først og fremst en gjenstridig halsbetennelse med påfølgende forkjølelse. Litt nedstemt registrer jeg dermed at jeg har gjort unna skarve 50 km på tre uker. I og med at det kun er tre uker til Gøteborgsvarvet er dette en aldri så liten oppkjøringskrise. Som nevnt tidligere har jeg likevel innfunnet meg greit med situasjonen. Når man trener mot løp kontinuerlig og året rundt, er det vel nesten uunngåelig at det innimellom skjærer seg litt. I forhold til treningsplanen jeg hadde satt opp for Varvet skulle jeg i løpet av disse tre ukene løpt tilsammen 180km, inkludert tre langturer på 20 + km.

Det var derfor vært med lettelse jeg før helgen merket at trykket i pannen lettet og energien litt etter litt kom tilbake. For ikke å gå i den samme fellen jeg har gjort før med å legge ut på langtur så fort jeg føler meg litt frisk, har jeg denne gangen kjørt tre forsiktige økter inne på mølle (+styrketrening). Tidligere har jeg nemlig brent meg på å kjøre for hardt for tidlig etter sykdom og endt opp syk igjen.

I dag følte jeg meg ganske så helt frisk og bestemte meg derfor for å ta en snau 10km ute.



Ikke så mye å si om turen egentlig bortsett fra at jeg var positivt overrasket over at jeg relativt greit klarte å holde ok tempo. Jeg passerte 9 km på 42 min og følte jeg løp relativt uanstrengt.

De tre ukene som gjenstår før Varvet skal intervaller og langturer settes i høysetet. Håper å klemme inn minst to turer over 20 km.

Til slutt legger jeg ved et bilde jeg knipset på Modelljernbanemusset i Gamlebyen da jeg besøkte det med familien i formiddag.

Dette museet er egentlig ganske imponerende med hundrevis av meter togbane og fantastiske kulisser. Til min store overraskelse kom vi over disse to i en liten skog mellom jernbanelinjene:


Jeg vet ikke hvordan jeg skal forholde meg til slik, bortsett fra å le..

(25.14.12) Lokalavisen tar saken: http://www.f-b.no/nyheter/jernbanesex-i-gamlebyen-1.7200376


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar