fredag 13. april 2012

Göteborgsvarvet ordner opp + film av banen

Etter nedturen på tirsdag da jeg fant ut at jeg var plassert i siste startfelt med startnummer 65280 i Gøteborgsvarvet 2012, var jeg spent da jeg åpnet e-posten fra Mikaela i Göteborgsvarv-administrasjonen i dag.


Trangt om plassen!
Heldigvis viste det seg at de hadde blandet noen påmeldinger og profiler. Det hadde ført til at min tid fra i fjor ikke ble hensyntatt i seedingen.

Den hyggelige beskjeden fra Mikaela i Varvet-administrasjonen var dermed at jeg nå var plassert i gruppe 7 med starttid klokken 14.10. Hadde jeg ikke klaget hadde jeg startet nesten to timer og 40.000 personer senere! Heldigvis havnet jeg også i startgruppen foran Volvo-gubbene (ikke at jeg har noe i mot Volvo, men den gruppa er visstnok litt seig å starte bak/ løpe gjennom..).

Dermed gleder jeg meg igjen skikkelig til løpefesten i Gøteborg!

Her kan du lese om mine opp- og nedturer fra fjorårets løp: Göteborgsvarvet 2011

Film av banen
Som jeg indikerer i tittelen av dette inlegget finnes det en film. Sjekk ut denne lenken
Her blir man guidet gjennom samtlige av de 21.1 km i Gøteborg:

http://se.running.adidas.com/goteborgsvarvet.asp

Her er en annen liten smakebit fra løypa:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=rSvOr7xN_uE

Kart over løypa:

Eneste skåret i gleden nå er at jeg ikke blir helt frisk fra halsbetennelsen jeg pådro meg sist uke. Tok en lett økt i går da jeg følte meg nesten frisk. I dag føler jeg meg derimot litt dårligere igjen. Ettersom jeg hadde en uke med litt redusert treningsmengde etter Fredrikstadløpet betyr det at jeg har to uker på rad med ganske få kilometer. Men, men, sånn er livet. Planen de neste dagene er å forsøke å smøre meg med litt tålmodighet, spise grønnsakene mine og sove godt.

2 kommentarer: