søndag 20. januar 2013

Uke tre - Mølleløping

Jeg hadde håpet å få løpt litt ute denne uken også. Planene var å ta en tur på lørdag morgen, men 14 minus grader  gjorde sitt til at jeg nok en gang endte opp på mølla. Litt kjipt, for været var supert (bortsett fra kulda). Dette gjorde sitt til at jeg endte opp med fem økter og litt over 40 km på mølla denne uken.

Heldigvis er det treningsstudioet jeg trener på veldig ok. Lørdag morgen klokken 10.30 var det ikke noe problem å få plass på mølla. Med tilsammen 20 tredemøller har jeg aldri opplevd å måtte vente på mølle, eller måtte løpe kortere enn man hadde tenkt fordi folk venter på å løpe. Det er verdt en god del.


I tillegg er utsikten fra ni av møllene upåklagelig:


Med denne utsikten går det litt lettere å løpe innendørs. Det er selvfølgelig ikke det samme som å løpe ute, men mye bedre enn å se rett i en vegg.

Som sagt så ble det rett over 40 km denne uka. I tillegg ble det 10 - 15 min vekttrening etter hver økt, fordelt på knebøy, mageøvelser og litt overkropp.

Jeg har tatt innover meg at det bare er 11 uker til Fredrikstadløpet og begynner å vurdere Ryan Halls ti ukers halvmaratonprogram. Har kjørt det to ganger tidligere og synes det fungerer bra.

Økter denne uka har vært:

Tirsdag: 9 x 400m sprint intervaller 15 - 18 km/t (8 km)
Onsdag: 8 km langkjøring
Torsdag: 5 x 1 km langintervaller i 15 km/t (8km)
Fredag: Morgen økt, tungt! 6 km restitusjon.
Lørdag: Hadde planlagt 16 km, men rakk bare rett over 10 km. Begynte i 5. min pr km tempo avsluttet i 4 min tempo.









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar