torsdag 23. juni 2011

Oppkjøring til Kristinaløpet 2011 - 10 km

To dager til Kristinaløpet og målet er å løpe på under 45 minutter. Yr.no melder 18 grader, delvis skyet og flau vind. Været vil jeg altså ikke kunne skylde på. Arrangøren melder om potensiell deltagerrekord med nærmere 1000 deltakere. Det er ganske mange tatt i betraktning at det kun er en startpulje, men så lenge jeg er litt tidlig ute og stiller meg opp langt fram bør heller ikke det by på problemer.

Foto fra løpet i 2010 (Foto Tønsbergs Blad)


Likevel har jeg ikke riktig tro på at jeg vil klare målet med under 45 minutter i dette løpet. Forrige uke hadde jeg det, men ikke denne uken. Forrige uke var beina lette som fjær og jeg hadde virkelig følelsen av å ha fått farten opp enda litt. Denne uken har jeg måttet avbryte to løpeturer på grunn av magetrøbbel. Kanskje ikke rart, tatt i betraktning to småttinger i huset som hele uken har klaget over vondt i magen og tidvis kvalme.

Løypekart. 2 x 5 km


Kristina løpet 10 km går over to runder av fem km. Etter de fire rundene i Fredrikstadløpet har jeg fått et litt anstrengt forhold til å løpe runder. Jeg foretrekker en lang runde i stedet for flere korte, men to runder skal vel gå greit..

I morgen står en liten intervalløkt på programmet, 3x 700 m for å få litt fart på beina og sjekke om magen fortsatt er tverr.

Lørdag er det i alle tilfeller løp!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar