mandag 4. juli 2011

Strømstadmilen - 10 km konkurranse i Strømstad coming up

Lørdag ettermiddag, på vei til hytta, fikk jeg øye på en stor plakat som reklamerte for Strømstadmilen 9. juli. Det passet meg superdupert ettersom vi allerede hadde bestemt oss for å tilbringe den helgen på hytta. Eneste utfordringen var at vi skal ha besøk av konas søster og bror med sine respektive. Planene for helgen var opprinnelig grilling, meditasjon i skyggen og hvitvin. Nå er også de besøkende meldt på til 10 km (hvorav den ene løp Madrid maraton i mai på 2.59. Tror ikke jeg skal forsøke å henge på han).

Etter Kristinaløpet i Tønsberg for litt over en uke siden hadde jeg egentlig blank konkurransekalender fram til halvmaraton under Oslo maraton. Jeg gjorde noen søk på løpskalenderen på kondis.no, og vurderte å plotte enten Kodalsmila i Vestfold, eller Christian Fredrik-løpet i Moss inn i planen min. Disse løpene var begge i august noe som betydde at juli var tom, noe jeg synes var litt kjedelig. Oppkjøring til Strømstadmilen er derfor i gang.

 Kristinaløpet løp jeg på 44.35. Denne løypa var relativ lett. Det samme kan man ikke si om Strømstadmilen.

Ganske kupert

Løypeprofilen tatt i betraktning har jeg ikke tro på ny pers, men kan jo håpe på sub 45 minutter. To km stigning inn mot mål kommer til å suge bra med krefter. Krefter jeg må satse på å ikke ha brukt opp.



Nok et løp som består av to runder av 5km.
Les mer om Strømstadmilen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar