mandag 18. juli 2011

Kondis er ferskvare

At kondis er ferskvare har jeg hørt fra flere hold i det siste. Et eksempel er svogeren min som løp Madrid-maraton på under tre timer i mai, men var usikker på om han greide 10 km under 45 minutter i midten av juli. Grunnen var at han i mellomtiden hadde blitt pappa, og dermed ikke fått trent på noen uker. Nå klarte han riktignok Strømstadmilen på 43 minutter, men likevel..

Hvor lite skal egentlig til for at alle timer invesert rundt omkring på fortau, stier og landeveier er forgjeves? Vil to uker med danske pølser, bayer og wienerbrød sette meg tilbake til start? 
Disse spørsmålene plager meg bittelitt når jeg nå er på vei ut i ferie. De siste ukene har nemlig vært bra i forhold til trening og forbedring av tempo. Det er 10 uker til Halvmaraton i Oslo, og egentlig på tide å starte et treningsopplegg målrettet mot dette. Jeg pakker treningstøy i kofferten og håper på det beste. Så gjenstår det å se hvor fort kondisen går ut på dato.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar